Fundația Conservation Carpathia a identificat urșii de pe o suprafață de 1.200 kilometri pătrați din Munții Făgăraș și împrejurimi în cadrul primului studiu genetic din România.

Fundația Conservation Carpathia a finalizat primul studiu genetic de evaluare a numărului de urși în estul Munților Făgăraș, Piatra Craiului, Iezer-Păpușa și Munții Leaota.
Astfel, au fost recoltate 1.426 de probe de ADN cu o rată de succes a analizelor de laborator de 63%. Au fost identificați 283 de urși (137 de femele și 146 de masculi), iar prin modelare statistică a fost estimată densitatea populației la 17-18 urși pe 100 de kilometri pătrați.
Potrivit reprezentanțIlor fundației, evaluarea cantitativă a populației de urs cu metode moderne, precum genetica, este primul pas în gestionarea responsabilă a urșilor din țara noastră.
„Metoda genetică de monitorizare a populațiilor de animale sălbatice este una dintre cele mai relevante și precise metode care estimează numărul de indivizi de pe o anumită suprafață și poate analiza dinamica populației în timp și spațiu. Spre deosebire de metoda clasică ce se bazează pe măsurarea incertă a urmelor sau pe observații directe, genetica oferă o imagine clară asupra indivizilor eliminând posibilitatea de a număra un exemplar de mai multe ori pe diferite fonduri cinegetice. Practic, sunt colectate probe non-invazive de ADN, excremente sau păr, care sunt analizate în laboratoare de specialitate”, a declarat, Ruben Iosif, specialist faună la Fundația Conservation Carpathia.
Acesta susține că datele științifice trebuie să stea la baza deciziilor de management, atât pentru a ne asigura că nu pierdem această specie, cât și pentru a înțelege conflictele și a întări coexistența cu oamenii.
Studiul a fost realizat cu sprijin financiar din partea Fundației OAK, respectiv din partea Comisiei Europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare – Axa Biodiversitate.
Scris de: Călin Pop
Foto: Facebook/Conservation Carpathia
Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.
Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.
Susțin Ski&Outdoor Magazine