MTB Electric cu motor central la preț de motor spate

Dacă aștepți de la bicicletă ta electrică performanță de vârf și senzație cât mai naturală de pedalare, în special pe trasee montane, soluția este motorul central. Motoarele pe butucul din spate sunt foarte bune în special pentru bicicletele de oraș, unde deplasarea se face mai mult pe asfalt, fără alternare de urcări și coborâri, fără trasee prea accidentate.

După cum sugerează și numele, un motor central este montat aproape de centrul bicicletei electrice și acesta este deja primul său avantaj față de un motor pe butucul din spate. Poziția centrală a motorului înseamnă că acesta distribuie greutatea uniform între roata din față și cea din spate. În comparație cu un motor spate, manevrarea și dinamica de rulare se simt mult mai „naturale” și echilibrate. Dacă și bateria este plasată central, nu pe portbagajul din spate, bicicleta este cât se poate de bine echilibrată și vă oferă posibilitatea să abordați trasee cât mai variate.

Motorul central reacționează mai rapid la schimbarea vitezelor. Motivul este sistemul de senzori plasați chiar pe axul pedalier și cuplul mult mai mare, care este în jur de 80Nm față de cuplul motoarelor pe spate, care în general nu depășește 40-50Nm.

Nu în ultimul rând, datorită transferului mai eficient al puterii de la motor la roata din spate, motoarele centrale înregistrează un consum mai mic de curent din baterie.

Departamentul de cercetare și dezvoltare al italienilor de la Atala a găsit  soluția pentru a beneficia de avantajele evidente ale motorului central la un preț care se apropie de cel al motorului spate.

Soluția se numește Atala B-Cross AM80, o bicicletă de munte cu cadru de aluminiu, suspensie față, frâne hidraulice pe disc și baterie încorporată în cadru, dar detașabilă, de 400Wh sau 500Wh.

Bicicletele sunt disponibile și la noi în 3 variante de echipare prin reprezentantul Atala în România, BikeShow.ro, în Sibiu și în magazinele partenere din Brașov și București.

Niciuna dintre cele 3 variante de Atala B-Cross AM80 aflate pe piață în 2022 nu depășește prețul de 2000 de euro!

Motorul AM80, cu un cuplu de 80Nm, este fabricat de către OLI eBike Systems, un producător tot Italian, din Emilia Romagna, patria celor mai competitive branduri din lume în materie de sporturi cu motor.

Motorul Atala AM80 oferă 5 nivele de asistență la pedalare, de la  50 la 400%.(calculat de senzorul de cuplu de pe axul pedalier), acoperind astfel chiar și nevoile asistență ale bicicliștilor sportivi.

Sistemul are 3 senzori și astfel oferă un răspuns foarte promt la cele mai înalte niveluri, precum și un sentiment natural de pedalare.

Motorul este proiectat pentru a furniza puterea maximă la o cadența ideală de 60 rpm, dar păsteaza oricum o valoare ridicată de ieșire și la cadențe mai mari pentru a asigura asistență chiar și bicicliștilor sportivi.

Display-ul High Vision, TFT color cu diagonală de 2 inch, waterproof, Gorilla Glass, conține toate informațiile de care are ciclistul nevoie, pe 6 ecrane între care se navighează foarte ușor.

Viteza, starea de încărcare și nivelul de putere sunt foarte vizibile în timp ce pe ecran complet utilizatorul poate găși informațiile despre puterea motorului și puterea consumată pentru a gestiona durata de utilizare a bateriei.

Funcția „walk” poate fi activată pur și simplu apăsând butonul „V” și este foarte utilă mai ales atunci când bicicleta trebuie împinsă pe pante abrupte sau chiar pe scări.

Viteza în modul „walk” nu depășește niciodată 6 km/h.

Bateriile sunt cu tehnologie litiu-ion care nu suferă efect de memorie și pot fi încărcate și descărcate fără griji.

BMS-ul (Battery Management System) este de tip Smart: motorul și afișajul sunt în continuă comunicare cu bateria pentru optimizarea consumului.

În condiții ideale, cu o baterie de 500Wh autonomia poate ajunge până la 190 km iar cu cea de 400Wh până la 150 km!

Condiții ideale pentru cea mai bună autonomie: Viteză medie de 15 km/h, teren plat, fără vânt din față,  temperatura de aproximativ 20°C, componentele bicicletei de bună calitate, calitatea și presiunea anvelopelor pentru rezistență minimă la rulare, schimbarea corectă a vitezelor, greutate ciclist <70 kg.

BikeShow.ro oferă și posibilitatea de test drive pentru biciclete electrice cu motoare Atala AM80 atât în Sibiu cât și în Brașov!

Toate modelele de biciclete și toate datele de contact sunt pe www.BikeShow.ro.

 

Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.

Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.

Susțin Ski&Outdoor Magazine