Două noi trasee de mountain-bike au fost amenajate de Asociația Sportivă NH Bike în masivul Postăvarul, după ce anul trecut a fost finalizat primul traseu.
Cele trei trasee vor completa bike-park-ul pe care Primăria Brașov îl amenajează în Masivul Postăvarul.
„Dacă sunteți iubitori de mountain-bike veniți în Poiana Brașov. Avem acum încă două trasee donate de NH Bike, care se adaugă traseului recepționat anul trecut, cu un total de nouă kilometri. Din punct de vedere al dificultății, avem un traseu pentru începători – dar începători care știu deja să se dea cu bicicleta pe munte, avem un traseu intermediar și un traseu dificil, un traseu de culoare neagră. Foarte important de știut că puteți urca ori cu cabina, ori cu gondola, iar aceste două trasee noi coboară până în zona inferioară a stațiunii, astfel încât puteți să faceți mai multe ture în aceeași zi”, a declarat primarul Brașovului, Allen Coliban.
Proiectul inițiat de NH Bike a presupus amenajarea a trei trasee în masivul Postăvarul, între liziera pădurii și instalațiile de producere a zăpezii artificiale, trasee asemănătoare unei poteci turistice de drumeție, cu singura diferență că este permis doar accesul cicliștilor. Acestea include rampe, pasarele sau săritori și au diferite grade de dificultate, astfel: Red Line este un traseu cu dificultate medie, NH DH și continuarea sa, Monkey Business, este un traseu greu, iar Forest Flow – Killy’s Back Yard – RangerDanger Techno Belly este un traseu ușor.
Proiectul a demarat în octombrie 2019 și era estimat să se termine într-un an, dar s-a prelungit pe parcursul a trei ani.
Finanțarea lucrărilor pe aceste trasee s-a făcut din fonduri exclusiv private, obținute de Asociația NH Bike. Deși, inițial, valoarea lucrărilor a fost estimată la 100.000 de euro, costurile totale ale lucrărilor pentru amenajarea celor 3 trasee au ajuns la peste 250 000 euro.
Inițiatorul acestui proiect este Bogdan Micu, reprezentantul NH Bike, cel care a gândit mare parte din proiect și care a donat primăriei aceste trei trasee.
„Proiectul a început acum aproape șase ani, când am avut șansa să merg într-un bikepark în Elveția, și mi s-a părut că acea stațiune nu are nimic în plus față de ce are stațiunea noastră și ar fi frumos să avem așa ceva și aici. Și de atunci am început demersurile. Fără experiență, am crezut că va dura un an de zile construcția. A durat trei, dar cred că faptul că am ajuns astăzi aici și reușim să predăm către primărie aceste trasee și, în sfârșit, oficial, să avem un bikepark în România este o împlinire atât a noastră, personal, cât și a întregii comunități de ciclism din România”, a precizat Bogdan Micu.
Primăria Brașov anunță că și în ceea ce privește proiectul derulat și finanțat de administrația locală lucrările sunt avansate. Astfel, în curând, celor 9 kilometri de traseu de mountain bike li se vor adăuga alți 4 km și se lucrează și la al doilea traseu din proiect. La finalul lucrărilor, Poiana Brașov va dispune de 20 de km de trasee de downhill.
Scris de: Călin Pop
Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.
Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.
Susțin Ski&Outdoor Magazine