Povestea uneia dintre primele mărci autohtone de echipamente montane începe acum mai bine de treizeci de ani, dintr-o nevoie pe atunci fără răspuns: rucsacuri și echipamente montane la cel mai bun raport calitate-preț.
Ca mai toate poveștile de succes, pornește din pasiune: Adi Abrudan, fondatorul Nootka și un împătimit montaniard, a început să fabrice acasă propriile rucsacuri; a ales pentru ei numele unui trib amerindian, pentru a evoca spiritul libertății și apropierii de natură. În timp, produsele Nootka au început să fie tot mai cunoscute și mai căutate în comunitatea de montaniarzi. Probabil unii cititori își aduc aminte de un rucsac sau de o geacă de puf cu sigla „cu pană” care i-au însoțit în ieșirile montane.
A fost așadar un pas firesc pentru Nootka să își deschidă în anul 2005 primul magazin propriu în Cluj, cu echipamente destinate aproape tuturor sporturilor montane: alpinism, trekking, trail running, via ferrata, alpinism, mountain bike, rafting și schi de tură.
Unul dintre conceptele de bază ale magazinului este consilierea: angajații – la rândul lor iubitori de munte – ajută fiecare persoană să aleagă echipamentul de care are nevoie. Iar echipamentele sunt diverse, începând cu mărcile central-europene cu un raport preț-calitate optim, cum ar fi Hannah, Singing Rock sau Milo și terminând cu mărcile premium La Sportiva, Black Diamond, Marmot sau Gregory.
Dezvoltarea magazinului a continuat firesc cu magazinul online nootkasport.ro , lansat în 2010, cu deschiderea celui de-al doilea magazin în capitală și cu lansarea în 2021 a blogului Nootka.ro, care este doldora de informații utile despre sporturile montane și review-uri de echipamente. Nootka se implică și în dezvoltarea sectorului outdoor din România prin proiecte de refacere a marcajelor turistice, educație montană și reconstrucție a refugiilor.
După toți acești ani, Nootka rămâne o marcă de familie; poate că nu întâmplător, una dintre cele mai importante colaborări o are cu Hannah – o altă marcă de familie ce a apărut acum peste 30 de ani în Cehia. Pe atunci, alpiniștii cehi deschideau anual trasee noi pe optmiari și stabileau premiere mondiale, concurând direct cu superstarurile alpinismului mondial. Hana Zachariasova, o cățărătoare cehă, a început atunci să fabrice acasă echipamente montane – saci de puf, jachete și alte echipamente care lipseau din Cehia în vremea comunismului. În 1991 Hana, împreună cu doi prieteni pasionați de sporturi și de natură, a înființat oficial marca Hannah, cu scopul declarat de a produce echipamente atât pentru sportivii profesioniști, cât și pentru amatori – fie ei drumeți, schiori sau alpiniști. Încă de la început, accentul a fost pus pe echipamente confortabile, care să facă experiența în natură cât mai plăcută.
În timp, portofoliul și experiența au crescut; Hannah a început să folosească materiale și tehnici complexe de fabricație și a dezvoltat în colaborare cu specialiști din Japonia propria membrană impermeabilă – Climatic – precum și alte materiale tehnice pe care le folosesc în produsele exportate în peste 30 de țări: îmbrăcăminte tehnică și casual, corturi, saci de dormit, rucsaci și saltele.
Ca și în anii anteriori, Hannah continuă să ofere un raport preț-calitate excelent, ceea ce îi asigură un loc în inimile și în rucsacii montaniarzilor din România.
Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.
Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.
Susțin Ski&Outdoor Magazine