Winter Tour 10. Cum am fost #FullyAlive pe pârtiile din România

O avalanșă de emoții combinate cu adrenalină. Așa poate fi sumarizat sezonul de iarnă pe care l-am trăit în acest an, cu Winter Tour, pe pârtiile de la noi din țară. Acest ”Fully Alive” care a fost ales să descrie caravana distracției și cea de-a 10-a ediție a evenimentului a fost parcă o profeție care s-a împlinit singură. Cu un calendar refăcut de la o săptămână la alta, cu ninsori și powder, cu pârtii însorite sau cu viscol, cu ploi și munte fără zăpadă de pe o zi pe alta, am fost Fully Alive și poate ceva mai mult de atât. YEAH!

Winter Tour_Sinaia

Winter Tour: Anul acesta vrem, să mergem la Borșa, Azuga, Predeal…
Iarna: Ba nu, mergeți unde vă zic eu!

Winter Tour și Ski Magazine merg mână-n mână în fiecare sezon. Ne leagă dragostea aceasta mare de munți, de schi, de oameni, de frumos. În decembrie, când a fost finalizat calendarul ediției aniversare ne pregăteam să sărbătorim cum se cuvine această ediție specială, după un plan (credeam noi) bine pus la punct și clar. Iarna a avut alte planuri însă și ne-a trezit la realitate încă din primul weekend programat la începutul lunii ianuarie, pe Pârtia Olimpică Borșa, în Maramureș. Oricât de mult ne-am fi dorit, am fost nevoiți să amânăm startul evenimentului din rațiuni simple: nu aveam zăpadă. Nici la Borșa, nici în altă parte. Am forțat însă iarna în cel de-al doilea weekend petrecut pe pârtia Sorica din Azuga. Am luat cu asalt peticul de zăpadă de la baza pârtiei deschisă pentru babyski și sănii, dar închisă pentru schiori. Nu a contat prea tare. Ne-a fost atât de dor de munte, iar vremea a fost atât de frumoasă, așa că am ales să privim partea plină a paharului. În plus, miile de copii care au fost în acel weekend pe pârtie, în tabere, ne-au adus zâmbete largi pe fețe, iar sus de tot, Munții Baiului ni s-au dezvăluit albi, în toată splendoarea lor de iarnă.

Cel de-al treilea weekend urma să îl petrecem la Predeal, pe pârtia Clăbucet. Emoții, telefoane la stația meteo, discuții cu administratorii de pârtie… Nicio șansă. Iarna nu avea de gând să vină la Predeal încă. Ne-am întors, de pe o zi pe alta, la o veche și pasională dragoste de-a noastră: Transalpina, o locație care nu era inclusă oficial în calendarul Winter Tour 2023. De aici încolo, lucrurile au continuat după un pattern la fel de haotic ca dansul fulgilor de nea. A urmat Bușteni, unde dăduse prima zăpadă și care ne ajungea până la genunchi. Pârtia a fost însă închisă. Mai apoi, am prins iarnă și ninsoare din plin la Predeal. Borșa a fost, ca de obicei, o locație de vis. A fost frig, dar cald în suflete. A urmat pârtia Rarău unde, din păcate, a trebuit să strângem la o oră după ce am montat tot set up-ul. Se anunța vânt puternic, iar zăpada se topise peste noapte și a lăsat în urmă noroiul. La Buscat nu am mai putut să ”fentăm” vântul. Am prins viscol în toată regula, dar am hotărât că stăm pe poziții. Fully Alive. Al 8-lea weekend l-am petrecut la SuperSki Cavnic, un loc ”cald” și drag. Am încheiat ediția apoteotic, la peste 1750 m altitudine, la Sinaia, în Valea Soarelui. Am trăit acolo, concentrat, în trei zile, ce am trăit în tot sezonul: vânt, soare, ninsoare, ceață, ger. Ne-a plăcut la nebunie!

Take a look (credits: Paul Pleșa):

Winter Tour a atins Cota 2000

Sus, sus! Tot mai sus! Este clar că ne place la înălțime, iar acum, la cea de-a 10-a ediție Winter Tour, am ajuns cel mai sus și, pentru prima oară, la Sinaia. Am urcat până la Cota 2000, dar în final ne-am stabilit tabăra în Valea Soarelui, la 1750 m altitudine. A fost o adevărată aventură transportul tuturor materialelor logistice, dar și al oamenilor. Iar aici trebuie să îl amintim pe Pepe, cel mai simpatic ratracist care ne-a purtat peste tot și a făcut nenumărate drumuri cu ratracul pentru noi… un om cu o pasiune reală pentru munte. Vă îndemnăm să-l căutați dacă ajungeți la Sinaia. Noi am ajuns în zonă joi la amiază și abia seara târziu eram toți, cu toate sus, pe munte, pe o vreme mohorâtă, cu vânt și pârtii închise. Când însă, în drumul nostru anvoios spre cabana din Valea Dorului, cerul s-a deschis, iar deasupra noastră s-a arătat o boltă plină de stele, am fost complet cuceriți. Restul… e poveste. Sinaia este fără doar și poate un domeniu schiabil ca afară, cu peisaje nemaipomenite și o energie aparte. Am stat în vârf de munte, cu semnal minim la telefon, complet deconectați de tot ce înseamnă oraș, până duminică seara. Ne-am lărgit comunitatea. Am cunoscut oameni frumoși și ei ne-au cunoscut pe noi, deși unii s-au apropiat timid de lounge. Ne-am distrat la Winter Tour Carnival când pârtia s-a umplut de ”animale”, de la maimuțe, crocodili și urși panda, până la dinozauri. I-am urcat sus și pe băieții noștri care au venit să facă tradiționala cântare pe zăpadă: Tomi Marfă, Vlad Dobrescu, DJ NASA și, new entry, Frank. DOC a lipsit, dar motivat. Am supraviețuit și noi, și el, dar sperăm să îl revedem în Winter Tour, la anul.

Ce s-a întâmplat în 2023 la FUN Lounge-ul Winter Tour

În fiecare weekend, din ianuarie până în martie, Winter Tour poposește pe altă pârtie din țară. Activitățile se desfășoară în fun lounge-ul instalat de obicei la baza pârtiilor. Activitățile încep la primele ore ale dimineții și țin până seara. Cei care ajung la lounge pot să participe la zeci de jocuri de iarnă cu premii, la provocări, dar și să se relaxeze pe fotolii-puf sau să se încălzească în cort. Sâmbătă seara este timpul pentru apres ski party sau concerte pe zăpadă. Distracție alimentată cu grijă de prietenii noștri de la Bar Box. Accesul la toate activitățile Winter Tour este gratuit.

Tiberiu Pop, the Godfather of Winter Tour: ”Am avut lecții gratuite de inițiere în schi și o sumedenie de provocări și concursuri de iarnă cu premii consistente oferite de noi sau de partenerii noștri, unele deja cu tradiție, cum ar fi bulgăreala sau sprintul la deal în boots sau clăpari, altele noi. În mod deosebit, sezonul acesta aniversar am promovat experiențele speciale pe care le poți trăi la munte, acelea care ne rămân în amintire. Spre exemplu, anul acesta am dus pe pârtie un photo booth 360 cu care oamenii au putut să își facă un video super cool, all around, cu munții. De asemenea, în acest sezon, pe aproape toate pârtiile, am dat startul apres-ski party printr-o coborâre cu fumigene colorate. A fost de fiecare dată spectaculos. În plus, am avut o grămadă de provocări ad hoc, la cort. Overall, ne-a plăcut să ne simțim Fully Alive.”

”Poartă munții dragi la gât” – colecție specială de bandane multifuncționale

Toți cei care vin la Winter Tour și participă la activități știu că se aleg, an de an, cu câte o bandană gratuită. Ei bine, anul acesta, cu ocazia celei de-a 10-a ediții, Winter Tour a pregătit nu un model, ci 10 modele de bandane multifuncționale, adunate într-o minunată colecție intitulată ”Poartă munții dragi la gât”. I-am invitat pe iubitorii sporturilor de iarnă în ”casele” Winter Tour de anul acesta pentru a aduna cât mai multe bandane. Prin fiecare bandană, sunt elogiați munții pe care mergem an de an. Pe eșarfe apar poze făcute de fotografii oficiali Winter Tour (Denis Stancsuy & Manases Sandor) cu numele munților din poză și denumirea pârtiei. Din păcate, din cauza vremii, nu am reușit să ajungem și la Muntele Mic, deși era inclus în calendar. I-am dedicat însă o bandană și astfel ne-am mai ostoit dorul. Iată cele 10 bandane:

1. Munții Baiului – Azuga
  9. Munții Bucegi – Sinaia
  10. Muntele Mic – Borlova

What’s next?!

Suntem tentați să zicem că o să hibernăm până iarna viitoare. Dar nu e așa. Ne-a intrat Winter Tour-ul în sânge și pregătim deja ediția cu numărul 11. Avem tot felul de idei trăznite în minte. Am crescut, am făcut 10 ani, de acum va fi și mai și. Avem și alte surprize la care lucrăm și pe care o să le anunțăm în curând. Dar, până atunci sau până ne revedem pe pârtii, nu uitați să trăiți din plin și să vă bucurați de munte și natură.

Winter Tour _Sinaia_cer

Scris de: Bianca Șomlea

Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.

Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.