Am intrat pentru prima dată în magazinul lor acum unsprezece ani, după un pont primit de la prietenii montaniarzi – magazinul ăla din Alba Iulia, cu echipamente montane faine și la preț bun. Am cumpărat atunci prima mea „foiță” tehnică triplu laminată, care m-a servit ani buni pe munte. Era inscripționată „Strindberg”, un nume cu rezonanță nordic-alpină, însă nu știam de unde vine.
Am aflat acum că își află originea în munții noștri – mai precis la Toplița, într-o familie care, în baza tradiției croitoriei, a înființat la începutul anilor 1990 o mică afacere de îmbrăcăminte sportivă, instalând șase mașini de cusut în casa bunicilor din Subcetate, un sat aflat la câteva minute de Toplița. În acea perioadă de efervescență antreprenorială și cu o piață internă de echipamente sportive extrem de limitată, singura șansă a tinerei firme a fost lucrul „la export”, producând îmbrăcăminte sportivă pentru mărci mari din țări precum Italia, Franța și SUA.
Au implementat apoi cunoștințele astfel dobândite în propria gamă de produse montane, orientate mai ales către sporturile de iarnă. Marca Strindberg a debutat în anul 1995, odată cu deschiderea primului magazin în Toplița. Clienții au fost atât montaniarzii locali, cât și cluburile sportive, școlile de schi și asociațiile de salvatori montani. Treptat, vestea despre noile produse a început să circule, iar acestea au apărut în tot mai multe magazine proprii și partenere. Fabrica s-a mutat la Toplița și a fost echipată cu tehnologii performante de proiectare CAD și de prelucrare a materialelor tehnice, iar numărul angajaților a crescut la 90.
Gama actuală de produse Strindberg constă în costume de ski pentru profesioniști, îmbrăcăminte cu puf de gâscă, îmbrăcăminte outdoor din țesătură impermeabilă cu 2, 2,5 sau 3 straturi, pentru condiții extreme (salvatori montani, alpiniști), softshell, hanorace, polare. O parte însemnată a echipamentelor ajung în magazine din țări europene cu tradiție montană precum Austria, Germania, Finlanda și Italia, unde Strindberg a deschis propriul magazin în 2015.
În prezent, firma își extinde gama cu îmbrăcăminte outdoor pentru vară, fiind vorba de îmbrăcăminte tehnică cu protecție la vânt și ploaie, care folosește țesături cu două sau trei straturi, pentru condiții extreme, de o durabilitate înaltă, ultra-rezistente la abraziune. Materialele folosite includ:
- țesătura cu trei straturi cu membrană Dermizax CDX-3D, impermeabilitate 20.000 mm H2O, respirabilitate 20.000 g/m2/24 h;
- țesătura dryskin-soft-shell cu membrana Toraydelfy impermeabilitate 10.000 mm H2O, respirabilitate 10.000 g/mp/24h
- țesătura softshell pe 3 straturi: exterior polyester, mijloc membrană și interior fleece
- țesătura Schoeller Dryskin stretch în 4 direcții, rezistentă la abraziune și care respinge apa
- țesătura Polartec Thermal Pro, cu proprietatea de a regla căldura la nivelul pielii, pentru confort optim, care este dată de existența buzunarelor de aer, ce rețin căldura fără a reduce respirabilitatea. Reducând densitatea, prin crearea de canale de aer, se reduce considerabil greutatea materialului și se crește compresibilitatea, pentru o depozitare mai facilă.
Toate accesoriile utilizate sunt de asemenea premium: fermoarele sunt marca YKK – numărul 1 mondial – iar capsele sunt marca Prym.
Produsele Strindberg pot fi găsite în 18 orașe din țară, inclusiv în Alba Iulia, Baia Mare, Brașov, Otopeni, Predeal, București și Toplița, dar și în propriul shop online.
„Strindberg este un brand de familie, cu o tradiție de mai bine de 60 de ani, pe care ne propunem să îl ducem cu mândrie mai departe. Am reușit în toți acești ani să atragem alături de noi parteneri renumiți, ceea ce vorbește despre calitatea produselor create în România. Unul dintre obiectivele noastre este să renunțăm în următorii ani la producția în regim lohn, iar cererea crescută pe produsele marcă proprie ne arată că acest lucru este posibil. Echipamentele produse de echipa noastră sunt căutate de instructori de schi, cluburi si școli de schi, echipe de salvamont, jandarmerie montană și membri ai unor cluburi renumite din întreaga lume, ceea ce ne bucură și ne onorează”, a declarat Dan Cotfas, Directorul Strindberg.
În prezent, majoritatea produselor marca Strindberg pleacă la școlile de schi, magazinele și cluburile sportive din occident, însă odată cu creșterea pieței outdoor interne și a pretențiilor pasionaților de outdoor, Strindberg devine o marcă tot mai cunoscută și în munții noștri.
Scris de: Iancu Verdeș
Ski&Outdoor Magazine este un proiect independent, care nu aparține niciunui trust și care se finanțează doar prin eforturi proprii, iar spațiile de publicitate sunt limitate.
Dacă îți place proiectul nostru și împărtășești aceleași valori, poți contribui și tu.
Susțin Ski&Outdoor Magazine