Ce alimente punem în rucsac când pornim în drumeție?

Drumețiile pe munte ne încarcă bateriile și ne ajută să scăpăm de stresul cotidian, dar în același timp ne consumă energia. Tocmai de aceea este foarte important să avem în rucsac alimente suficiente și de calitate.

Cum putem însă să luăm suficientă mâncare fără să încărcăm prea mult bagajul? Astăzi există mai multe variante în funcție de gusturi și de buget:

  • alimentele proaspete;
  • alimentele deshidratate;
  • alimente instant;
  • alimente conservate.

Dacă nu avem condițiile necesare pentru a depozita alimentele perisabile la rece sau posibilitatea de a găti mâncare caldă, trebuie să devenim mai inventivi și, pe lângă cele menționate mai sus, mai putem adăuga următoarele:

  • legume care nu necesită refrigerare și se pot transporta ușor: morcovi, ardei gras, ceapă, roșii cherry;
  • conserve de pește în ulei de măsline;
  • pâine integrală;
  • humus;
  • slănină ;
  • branză sărată;
  • carne uscată și afumată.

Daca aveti posibilitatea de a găti atunci mai puteti adăuga: supe la plic, paste sau orez integral, legume deshidratate, cartofi și, bineințeles, condimente – Diana Crișan, nutritionist.

Atunci când mergem în drumeții mai lungi sau când vrem să campăm 2-3 zile, lucrurile devin mai complicate și este nevoie de mai multă planificare.

Pentru a nu încărca prea mult rucsacul în drumețiile lungi, o variantă bună este mâncarea instant și cea deshidratată.

Calitatea lor depinde în principal de ingredientele pe care le conțin. În general, evitați alimentele care conțin potențiatori de arome (monoglutamat de sodiu) sau cele care au zahăr adăugat – Diana Crișan, nutritionist.

Eu merg pe mâncare puternic calorică, pe grăsimi – slănină, unt de arahide, caș, dar și pe carbohidrați – lipie, biscuiți, orez prefiert, paste și suplimentez cu dulciuri – ciocolată, fructe deshidratate. Consum supe la plic și hrană deshidratată, dar îmi face plăcere să consum și hrană rece – Vasile Cipcigan, alpinist.

Nutriționiștii ne spun că e important ca micul dejun de dinaintea drumeției să nu fie ignorat. După un marș de 4-5 ore este recomandată o pauză de 45-60 de minute pentru masă și un timp acordat organismului pentru digestie înainte de a porni din nou la drum și de a ne bucura de peisajele de munte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *