Bețele de trekking

Sunt importante beţele de trekking, e bine să le avem? Ori sunt un element de care ne putem lipsi? Ei bine, din punctul nostru de vedere în niciun caz nu ar trebui să lipsească. De ce?! Iată câteva motive:

  1. Beţele de trekking ne preiau din greutatea corpului: aproape 30% din greutatea noastră e preluată de beţe, dacă le folosim cum trebuie. Apoi oferă stabilitate în mişcare: în momentul în care facem mişcări mai agresive, coborâri accentuate, urcări abrupte, cu beţele ne putem stabiliza.
  2. Cum le folosim? E foarte bine să le luăm în funcţie de dimensiunea corpului nostru: adică la o înălţime de 180 cm, beţele ar trebui să fie de minim 130 cm. Ele sunt gradate şi reglabile: când suntem într-o zonă mai plată, beţele se vor regla în aşa fel încât la cot să se formeze un unghi de 90 de grade. La coborâre ele se vor lungi în dimensiune cu 5-10 cm, în funcţie de cât de accentuată e coborârea. La urcare scurtăm beţele, la fel, cu 5-10 cm.Important este să ne menţină corpul drept, fără să ne aplecăm mult sau să avem extensii pe spate.
  3. Unul sau două beţe? Ele de obicei se vând în pachete de 2, iar noi vă recomandăm să le luaţi pe amândouă. E important să avem geometria corpului bine gestionată de către beţe şi folosirea lor să ne ajute în ambele laturi ale corpului.
  4. Există multe tipuri şi multe modele. Ele pleacă de la 2 elemente şi se ajunge la 3 sau 4 elemente. Prinderea şi desfacerea elementelor diferă de la firmă la firmă. Sunt importante chingile de susţinere, pentru că preiau din oboseala palmei (dacă strângem prea mult, ne oboseşte antebraţul şi palma). Pe urcări recomandarea noastră este să introducem mâna în chingă; pe coborâri în schimb e mai bine să nu avem mâna în chingă, astfel încât în cazul unei căderi violente să putem folosi mâinile pentru a reduce şocul căderii.
  5. Cum le purtăm când nu le folosim? Având în vedere că se fac chiar mici, le putem duce în mână pe distanţe scurte; dar recomandarea noastră e să le prindem pe rucsac (dacă avem prinderi speciale), pentru a avea mâinile libere.

Antrenamentul cu beţele telescopice este foarte important: dacă le achiziţionaţi, purtaţi-le înainte de o tură serioasă, jucaţi-vă cu ele, reglaţi-le, faceţi o pregătire de minimum 3-4 săptămâni pentru a vă învăţa cu ele.

Găsești varianta video a materialului, alături de alte zeci de video-uri despre echipament și experiențe outdoor pe contul de You Tube Ski&Outdoor Magazine.

*powered by Hervis

Scris de: Vasile Cipcigan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *